Jak to funguje ?

Na základě uzavření smlouvy o poskytnutí služby trvalého pobytu a úhrady dané ceny od nás obdržíte souhlas s ohlášením změny trvalého bydliště a budete si moci adresu změnit na příslušném úřadě a zažádat o nový občanský průkaz.

VYŘÍZENÍ ŽÁDOSTI

Stačí se dostavit na místní obecní úřad a vyplnit "Přihlašovací lístek k trvalému pobytu". Tento krok zabere pouhých 5 minut, následně Vám úřednice ustřihne růžek občanského průkazu a vydá prozatímní doklad "Potvrzení o změně trvalého pobytu", kde je uvedena jak původní tak nová adresa. Tato služba je zpoplatněna částkou 50 Kč.
Při změně trvalého bydliště musíte doložit vlastnictví bytu nebo domu, nebo doložit oprávněnost užívání bytu. V případě využití naší adresy Vám obratem dodáme úředně ověřený souhlas oprávněné osoby.
Poté, co změnu nahlásíte, je ohlašovna povinna provést zápis o změně adresy místa trvalého bydliště do informačního systému evidence obyvatel nejpozději do 3 pracovních dnů.
Na konci celého procesu je nutné požádat o vydání nového OP nejdéle do 15 dnů od ohlášení změny trvalého pobytu. Tato služba je zdarma a průkaz bývá k vyzvednutí do 30 dnů.

Povinnost informovat

• Zdravotní pojišťovna // do 30 dnů
• Správa sociálního zabezpečení, pokud jste OSVČ nebo důchodce
• Úřad práce, v případě že pobíráte sociální dávky // do 8 dnů
• Registr řidičů
• Registr vozidel, pokud vlastníte vozidlo
• Banky, pojišťovny a další finanční instituce, kde jste klientem
• Dodavatelé energií
• Ošetřujícího lékaře
• Zaměstnavatelé, školy a školky
• Poštu (SIPO, televizní a rozhlasové poplatky)
• Telefonního operátora

Koho není nutné informovat

• Finanční úřad
• Katastr nemovitostí
• Živnostenský úřad